11/11/09

La lhienda de San Martino

Diç la lhienda que San Martino, nacido na Hungria an 316, era un suldado. Era filho dun suldado romano. L sou nome fui-le dado an houmenaige a Marte, l Dius de la Guerra i portetor de ls suldados. Als 15 anhos bai para Pabie (Eitália). An Fráncia abraçou la bida sacerdotal, sendo afamado cumo pregador. Fui bispo de Tours.
Cierto die de Nobembre, mui friu i chubioso, stando an Fráncia al serbício de l Amperador, iba Martino ne l sou cabalho a camino de la cidade de Amienes quando, de repente, ampeçou ua terrible tempestada. A cierta altura apareciu a la borda de la strada un probe home a pedir smola.
Cumo nada tubisse, Martino, sin heisitar, agarrou la spada i cortou la sue capa de suldado al meio, dando-le ua de las metades al probe para qu'este se defendisse de l friu. Mas lhougo eilhi la tempestada se çfizo, l cielo scampou i l sol anchiula tierra de lhuç i calor, cumo se fusse un tiempo quaije de Berano. Por isso dezimos que ye l berano de San Martino.
Diç-se que Dius, para que nun se apagasse de la mimória de ls homes l ato de bundade feito pul Santo, to ls anhos, nessa mesma altura, acaba por alguns dies l tiempo friu i l cielo i la tierra sunrien cula bençon dun sol caliente i milagroso.



An Pertués:

Diz a lenda que S. Martinho, nascido na Hungria em 316, era um soldado. Era filho de um soldado romano. O seu nome foi-lhe dado em homenagem a Marte, o Deus da Guerra e protector dos soldados. Aos 15 anos vai para Pavia (Itália). Em França abraçou a vida sacerdotal, sendo famoso como pregador. Foi bispo de Tous.
Certo dia de Novembro, muito frio e chuvoso, estando em França ao serviço do Imperador, ia Martinho no seu cavalo a caminho da cidade de Amiens quando, de repente, começou uma terrível tempestade. A certa altura surgiu à beira da estrada um pobre homem a pedir esmola.
Como nada tivesse, Martinho, sem hesitar, pegou na espada e cortou a sua capa de soldado ao meio, dando uma das metades ao pobre para que este se protegesse do frio. Mas, subitamente, a tempestade desfez-se, o céu ficou límpido e sol inundou a terra de luz e calor, como se fosse um tempo quase de Verão. É por isso que se diz que é o verão de S. Martinho.
Diz-se que Deus, para que não se apagasse da memória dos homens o acto de bondade praticado pelo Santo, todos os anos, nessa mesma época, cessa por alguns dias o tempo frio e o céu e a terra sorriem com a benção dum sol quente e miraculoso.



Sem comentários: