05/09/09

De Juan Barbato a Biolante de Meira (adaptado)



Senhora, cuntarei-bos,

Preguntai a Basco Palha,
Dun suonho que sonhei,
I de l prazer que tomei
Tornou-se ua forfalha.
Bós beniedes de casa de la reina,
Bós dezíedes que fugida,
I dezindo “á mesquina,
Pus bintura tal ye mie,
Yá cuido que sou perdida”.

I dábades un grande brado
Quien se duol desta dama!
You staba yá deitado,
Spertei stremunhado
I saltei fuora la cama.
I you bos nun coinci,
Quando fui pula purmeira;
Mas depuis que bos bien bi,
Senhora, dixe assi:
“Sodes Biolante de Meira."

Quando cheguestes a mi,
Bós quedastes bien fitada
I dezistes: “á cuitada,
Nun achaba outra pousada,
L demo me trouxe eiqui!"
“A la fé”, dixe you, “dunzeilha,
Serdes mie cumbidada”
Pus bos tengo na pinguela,
You cuido que sodes aqueilha
Que dona sereis tornada.

Bos beniedes este serano
Mais burmeilha que la brasa,
You fui lhougo temprano
I tomei-bos pula mano,
Meti-bos drento de casa.
Eilhi dezíedes, senhora:
“Á por amor de ls dunzeles,
Por mercé botai-me fuora,
Perdonai-me por agora,
Houmildo-me a buossos pies.

“Ende me puodes bós rogar”,
Respundi, senhora, you.
“Mas de bos esta sacar,
You serie de tachar
Por muito mais que sandiu,"
Anton, senhora, bos bie
An tamanho zbarato,
Al que buossa mercé dezie:
“Pus bintura tal ye mie,
Antregai-bos, Juan Barbato”.

Estas rezones acabadas,
Por d'eilhas nun fazer custa,
Nin çpender mais palabras,
Çcalcei lhougo las bragas
I aparelhei-me de justa.
You bos puodo frimar
I dar de mi esta fé,
Que nun tubimos bagar,
Para mos irmos a deitar,
I ampeçemos de pie.

Depuis desto ampeçado,
Bós dezistes ua cousa:
“Pus tal ye miu pecado,
Amigo, sede lhembrado
Que nun l saba Rui de Sousa”.
Respundi-bos desta guisa:
Nun téngades esta suspeita,
Mas por ber buossa debies,
Zbesti esta camisa;
Quiero ber cumo sodes feita."

Bós zbestistes-bos lhougo
I mirestes bien para el.
Quando bi l mais de l jogo,
You ardie an tal fuogo,
Que nun cabie na piel.
Tornestes-bos a bestir
I lhancestes buossas cuntas,
Ampeçastes a carpir:
Quien questumaba serbir
Me faç andar nestes puntos”.

Bradando cun buona buntade:
“Á miu senhor i amigo!
Pus lhebais la bergindade,
Oubrai oura piedade
I casai agora cumigo."
“You l quiero yá fazer,
Senhora, por cuncéncia;
Mas bós habiedes l poder,
I you nunca pude tener
Ua buossa oudiéncia."

Bós bistes que me prazie,
Senhora, de you querer,
I buossa mercé fazie
Cunsigo tal alegrie,
Que chorábades cun prazer.
I a mi, que nun pesaba,
Me mataba bien de risa;
Porque, senhora, cuidaba,
Qu'aqueilho que sonhaba,
Qu'era an todo miu siso.

To la nuite trabalhei
An andar neste ambeleço
Mas sabei, quando spertei,
You cierta mente me achei
Un mui balente peço.
Quaije Dius me dou bitória
An tal prazer an que staba:
Depuis houbo melancolie,
Por perder aqueilha glória»
Senhora, an que you staba.

Joham Barbato, Cancioneiro Geral de Garcia de Resende (adaptado)






[An pertués:

De João Barbato a Violante de Meira.

Senhora, contar-vos-ei,

Perguntai a Vasco Palha,

De um sonho que sonhei,

E do prazer que tomei

Tornou-se uma migalha.

Vós vínheis de casa da rainha,

Vós dezíeis que fugida,

E dizendo “ó mesquinha,

Pois ventura tal é minha,

Já creio que sou perdida”.

E dáveis um grande brado

Quem se dói desta dama!

Eu jazia já deitado,

Acordei estremunhado

E saltei fora da cama.

E eu vos não conheci,

Quando foi pela primeira;

Mas depois que vos bem vi,

Senhora, disse assim:

“Sois Violante de Meira."

Quando chegastes a mim,

Vós ficastes bem fitada

E dissestes: “oh coitada,

Não achava outra pousada,

O demo me trouxe aqui!"

“À fé”, disse eu, “donzela,

Sereis minha convidada”

Pois vos tenho na pinguela,

Eu creio que sois aquela

Que dona sereis tornada.

Vos vínheis este serão

Mais vermelha que a brasa,

Eu fui logo temporão

E tomei-vos pela mão,

Meti-vos dentro em casa.

Ali dezíeis, senhora:

“Ó por amor dos donzéis,

Por mercê lançai-me fora,

Perdoai-me por agora,

Humilho-me a vossos pés.

“Aí me podes vós rogar”,

Respondi, senhora, eu.

“Mas de vos esta quitar,

Eu seria de tachar

Por muito mais que sandeu,"

Então, senhora, vos via

Em tamanho desbarato,

Ao que vossa mercê dizia:

“Pois ventura tal é minha,

Entregai-vos, João Barbato”.

Estas razões acabadas,

Por de elas não fazer custa,

Nem despender mais palavras,

Descalcei logo as bragas

E aparelhei-me de justa.

Eu vos posso afirmar

E dar de mim esta fé,

Que não tivemos vagar,

Para nos irmos lançar,

E começámos em pé.

Depois disto começado,

Vós dissestes uma cousa:

“Pois tal é meu pecado,

Amigo, sede lembrado

Não no saiba Rui de Sousa”.

Respondi-vos desta guisa:

Não tenhais esta suspeita,

Mas por ver vossa devias,

Desvesti esta camisa;

Quero ver como sois feita."

Vós desvestiste-vos logo

E olhastes bem para ele.

Quando vi o mais do jogo,

Eu ardia em tal fogo,

Que não cabia na pele.

Tornastes-vos a vestir

E lançastes vossos contos,

Começastes de carpir:

Quem me soía a servir

Me faz andar nestes pontos”.

Bradando com boa vontade:

“Ó meu senhor e amigo!

Pois levais a virgindade,

Obrai ora piedade

E casai ora comigo."

“Eu o quero já fazer,

Senhora, por consciência;

Mas vós tínheis o poder,

E eu nunca pude ter

Uma vossa audiência."

Vós vistes que me prazia,

Senhora, de eu querer,

E vossa mercê fazia

Consigo tal alegria,

Que choráveis com prazer.

E a mim, que não pesava,

Me matava bem de riso;

Porque, senhora, cuidava,

Que aquilo que sonhava,

Que era em todo meu siso.


Toda a noite trabalhei

Em andar neste embeleço

Mas sabei, quando acordei,

Eu certamente me achei

Um muito valente peço.

Quase Deus me deu vitória

Em tal prazer qual estava:

Depois houve melancolia,

Por perder aquela glória»

Senhora, em que eu estava.]




Sem comentários: