03/05/09

Criaçon de la mulhier - Lindaina Andiana



Un destes dies stube nun almuorço de cumbíbio i staba alhá un home, andiano, culs sous uitenta anhos i liu esta lindaina que apuis you le pedi i ende bai:



Cunta-se, na Índia, esta lindaina subre la criaçon de l home i de la mulhier:
quando acabou de criar l home, l Criador arreparou que tenie ousado todos ls eilemientos sólidos. Nun habie mais nada de sólido, maciço ó duro para criar la mulhier.
Çpuis de muito pensar, l Criador botou mano de las redundezas de la Lhuna, de l debelgar de l'angarradeira i de l farfalhar de la relba, de l eilegança de la canha i de l arrebentar de las froles, de la lhebeza de las fuolhas i de l sereno de las centeilhas de l sol, de las lhágrimas de las nubres i de la anstabilidade de l biento, de l acanhamiento de l coneilho i de la proua de l pabon, de la brandura de l páixaro i de la dureç de l diamante, de la doçura de l miel i de la farocidade de l tigre, de l arder de l fuogo, de l carambelo i de la niebe, de la tagarelice de l papagaio i de l cantar de l reissenhor, de la stúcia de la raposa i de la fidlidade de la lhiona.
Misturando todos esses eilemientos nun sólidos, l Criador fizo la mulhier i dou-se-la al home.
Ua sumana çpuis l home bolbiu-se para l Criador i dixo-le:
“Senhor, la criatura que me deste faç-me la bida anfeliç. Fala sin parar i atermenta-me de tal maneira que nun tengo çcanso. Ansiste an que you le deia atençon l die todo i assi las minhas horas son çperdiçadas. Chora por qualquier rezon i lhieba ua bida de malandrice. Bin a debolbé-la porque nun cunsigo bibir cun eilha”.
...
(Cuntina)




Conta-se, na Índia, esta lenda sobre a criação do homem e da mulher:

Quando acabou de criar o homem, o Criador reparou que tinha usado todos os elementos sólidos. Não havia mais nada de sólido, maciço ou duro para criar a mulher.

Depois de muito pensar, o Criador lançou mão das redondezas da Lua, da flexibilidade da trepadeira e do farfalhar da relva, da esbelteza da cana e do desabrochar das flores, da leveza das folhas e da serenidade dos raios de Sol, das lágrimas das nuvens e da instabilidade do vento, da timidez do coelho e da vaidade do pavão, da macieza do pássaro e da dureza do diamante, da doçura do mel e da crueldade do tigre, do crepitar do fogo do gelo e da neve, da tagarelice do papagaio e do cantar do rouxinol, da astúcia da raposa e da fidelidade da leoa.

Misturando todos esses elementos não sólidos, o Criador fez a mulher e deu-a ao homem.

Uma semana depois o homem voltou-se para o Criador e disse:

“Senhor, a criatura que me deste faz-me a vida infeliz. Fala sem cessar e atormenta-me de tal maneira que não tenho descanso. Insiste em que eu lhe dê atenção o dia todo e assim as minhas horas são desperdiçadas. Chora por qualquer motivo e leva uma vida ociosa. Vim devolvê-la porque não consigo viver com ela”.
...
(Continua)

Sem comentários: