10/10/07

Çcumbersar cun la candena


Era cun candenas de azeite que na mie mocidade you i quaije toda la giente de las aldés mirandesas se almiaba. Éran candenas de lhata, cun gancho de fierro para se çpindurar ou lhebar na mano. Çpindurában-se dun crabo ou dun belador. Dende que se dezisse:

Apaga la candeia
Que stá no belador
Ben-te depriessa a deitar
A las scuras miu amor.

Era frouxica la lhuç de la candena, por isso se dezie:

“ye pequeinha cumo ua abeilha
mas inche la casa anté la teilha”

No Einbierno, anchie-se la candena de azeite quando ampeçaba a scurecer, i na fin de l serano, quando eilha ampeçaba a smorrecer, la giente dezie:

Almia-me á candena,
Que you quiero-me deitar
Se te ye nuite scura
Quien me puode almiar?

A la lhuç de la candena screbi muitas cousas i muitas cartas, por eilha me dixo:

A la selombra de la candena
Trateste de l tou casamiento
Se cuntinuasse a alumiar-te
Inda ibas a juramiento.

I you respundi-le:

À candena, por stares alta
Nun deixas de almiar
Miu amor por star loinge
Nun deixa de me lambrar.

Por hoije acabo,

Pide l suonho que me deite
Bou la candena apagar
I nun le poner mais azeite
Para deixar de çcumbersar.

Sem comentários: