04/01/10

De la Bioléncia



De l riu que todo arrastra se diç que ye biolento.
Mas naide diç biolentas
Las marges que l cumprien.

Bertolt Brecht

2 comentários:

Amadeu disse...

Las bordas nun son biolentas an relaçon al riu, porque inda fázen parte de l riu: sien bordas l riu nun serie riu, quando muito serie un lhago ou algo assi ancaratelístico, mas nunca un riu. Tal i qual cumo ls cuntornos de l nuosso cuorpo, que mos defínen fisicamente.
Ye mui citado esse poema de Brecht, mas cuido que el nun ten rezon. Anque seia guapo i spressibo l que el diç, stariemos perdidos se bíssemos assi las cousas cumo el diç, yá que muita cousa poderie ser justeficada.

Un abraço, amigo Fir i até manhana.
Amadeu

Fir disse...

Buonas tardes, porsor.
Se o Brecht tem razão ou não, depende da leitura que se faz do poema. Há quem o leia como uma apologia da violência, uma forma de legitimar a violência do rio pela violência das margens. Mas também há muitos pacifistas que citam este poema.
Para mim, o importante é que ele nos ajuda a olhar para a realidade. A violência do rio é aquela que qualquer pessoa vê. Mas os versos seguintes avisam-nos que há tipos de violência mais subtis, que as pessoas não vêem, e que às vezes são bem mais destrutivas.
O poema MOSTRA-NOS essas duas formas de violência. O que fazemos em relação a cada uma delas, somos nós que temos que decidir.
Abraço.