13/12/08

L telemoble



[L demingo atrasado, die, 7 de Dezembre, stube an Bumioso, a cumbite de ls mius amigos José i Teresa Vaz Pinto. Fui al ir pa l Pabelhon adonde se passaba la feira de artesanato que you bi la cena que se cuonta nesta crónica, yá salida l die 11 ne l jornal A Voz do Nordeste]



Bei-se que yá passou de ls uitenta, que nien eilha se dá al trabalho de ls scunder, anque l xal pouco mais mos deixe ber que nariç i alredores. Sien fazer caso de la friaige que atermenta a la tarde i a quien passa, eilhi stá, parada cumo queluna de selombra, ls uolhos crabiados ne ls dedos lhargos i reixados que le fazien fiestas al telemoble stiraçado na palma de la mano cumo gato que nun s’afaç al cuolho de la duonha. A la purmeira, aquel prender d’uolhos, al mesmo tiempo ameroso i perdido, parece de quien fala para loinge cun aqueilhes botonicos que se méten ne ls oubidos para oubir melhor, mas nó, era solo de mirar que se trataba, un puro arrolhar que nun percisa de palabras para nada. Nun sei porquei, habie algo na figura de la tie que me prendie i nun deixaba zbiar ls uolhos, algo antre amanaça i pedido de ajuda. Solo apuis me dei de cuonta que eilha agarraba l telemoble cumo quien amostra ua pistola a quien la quejir ber, cumo a dezir, cuidado, nun bos achegueis, nun bos métades cumigo que inda bos podeis ferir. Si, essa eideia bieno-me, solo poderie ser, de l dedo andicador apuntado a ua tecla de adonde nun se mexer, cumo se fura un gatilho, i l dedo solo asperasse la fixaçon de l punto de mira para çparar. Mas nun podie ser, ua belhica, yá mais selombra que outra cousa, an que se adebinaba l cuorpo andeble ambaixo l xal, i aqueilhes uolhos éran mais de fraqueza que de guerra, mais de chamar que se de acusar. Fui solo ende que l telemoble se me bolbiu nua eimaige de traba botada a un afogado, que se agarra al que le queda, apuis de todo le haber faltado. Si, esta segunda eimaige, tenie mais a ber cun aqueilha tie que staba pali deixada i que la curjidade de la feira arrincara de casa, mas lhebara cun eilha la traba que nun la deixarie afogar, cumo quien diç, s’amano ben inda me perdo, inda se méten cumigo i ende ye solo carregar ne l botonico que alguien há de falar i benirá a salbá-me. Bien rezon ten l dito, que la tie conhecerá bien, de que un afogado solo quier ua silba, i eilha tenie la sue silba na palma de la mano. Assi i todo, nun fazie sentido aquel oupir de la mano a l’altura de las tetas, para todo mundo ber l telemoble, cumo a dezir, á bós que passais pula rue ancostados a buossos telemobles, siempre a falar nun se sabe cun quien i nien de quei, mirai bien para mi, que solo nun falo porque nun me dá la gana, mas se quejira era solo carregar ne l botonico. Si, era ua nuoba proua l que la tie oupie na mano, ua nuoba maneira de se lhigar al mundo i de boziar, mesmo calhada, stou biba, sei mexer nestas cousas cumplicadas, sei adonde se carrega i por adonde se fala, nun cúiden ls nuobos que yá nun fago cousa cun cousa. Cun quien falo i subre quei, esso queriedes bós saber, mas nun sou dessas que ándan pula rue a apregonar l que habien de tener bien calhado. Nunca me habie dado de cuonta, mas eilhi staba la proba de que un telemoble puode nun ser un telemoble, sien deixar de l ser.

amadeujf@gmail.com




Sem comentários: