01/03/09

L Çpacho que reglamenta la lei de l mirandés




Eiqui queda, an mirandés i an pertués, l Çpacho de l Menistro de la Eiducaçon que reglamentou la lei de l mirandés. El bien percisaba de ser sustiuído por outro ou por ua Portarie mais zambolbida.



Çpacho Normatibo nº 35/99

La Lei nº 7/99, de 29 de Janeiro, reconhece l dreito a cunserbar i a pormober la lhéngua mirandesa, cumo património cultural, strumiento de quemunicaçon i de refuorço de l’eidentidade de la tierra de Miranda.
Cunsante ls artigos 3º i 5º de la mesma lei, hai que reglamentar l dreito a daprender l mirandés i tamien l apoio logístico, técnico i científico que fur neçairo.
Assim, faç-se baler l que sigue:
1 – Als alunos de las scuolas de ls ansinos básico i secundairo de l cunceilho de Miranda de l Douro dá-se-le la possiblidade de daprender l mirandés, cumo modo d’anriquecimiento de l currículo.
2 – Çponiblizar l’oufierta falada ne l númaro atrasado pertence a las scuolas de ls ansinos básico i secundairo de l cunceilho de Miranda de l Douro, zambolbendo porjetos que téngan an bista cunserbar i pormober la lhéngua mirandesa.
2.1. – Ls porjetos dében de tener finalidades i metodologies pedagógicas i amostrar ls meios i ls recursos que le séian neçairos, subretodo an formaçon de porsores.
2.2. – Ls porjetos son aprobados puls diretores de ls Departamientos de l’Eiducaçon Básica i de l Ansino Secundairo, cunsante ls nibles d’ansino a que stéian ourientados, apuis de haber parecer faborable de l diretor regional de l’Eiducaçon de l Norte.
2.3. – Ls porjetos puoden zambolber-se an camarada cun antidades de la quemunidade lhocal, subretodo cul munecípio i associaçones culturales, debendo de se assinados cumbenes de coperaçon.
3. Ls cumpetentes serbícios centrales i regionales de l Menistério de l’Eiducaçon dan l melhor apoio logístico, técnico i científico al zambolbimiento de ls porjetos de que fala este çpacho.


Menistério de l’Eiducaçon, 5 de Júlio de 1999. – L Menistro de l’Eiducaçon, Eduardo Carrega Marçal Grilo



Despacho Normativo n.º 35/99

A Lei n.º 7/99, de 29 de Janeiro, reconhece o direito a preservar e promover a língua mirandesa, enquanto património cultural, instrumento de comunicação e de reforço de identidade da terra de Miranda.
Nos termos dos artigos 3.º e 5.º da mesma lei, cabe regulamentar o direito à aprendizagem do mirandês, bem como o necessário apoio logístico, técnico e científico.
Assim, determina-se:
1 – Aos alunos dos estabelecimentos dos ensinos básico e secundário do concelho de Miranda do Douro é facultada a aprendizagem do mirandês, como vertente de enriquecimento do currículo.
2 – A disponibilização da oferta referida no número anterior compete aos estabelecimentos dos ensinos básico e secundário do concelho de Miranda do Douro, mediante o desenvolvimento de projectos que visem preservar e promover a língua mirandesa.
2.1. – Os projectos devem contemplar finalidades e metodologias pedagógicas, bem como a identificação dos meios e dos recursos necessários, nomeadamente no âmbito da formação de professores.
2.2. – Os projectos são aprovados pelos directores dos Departamentos da Educação Básica e do Ensino Secundário, conforme os níveis de ensino em que incidem, após parecer favorável do director regional de Educação do Norte.
2.3. – Os projectos podem desenvolver-se em parceria com entidades da comunidade local, designadamente com o município e associações culturais, mediante a celebração de protocolos de cooperação.
3 – Os competentes serviços centrais e regionais do Ministério da Educação prestam o apoio logístico, técnico e científico que se apresentar adequado ao desenvolvimento dos projectos a que se refere o presente despacho.

Ministério da Educação, 5 de Julho de 1999. – O Ministro da Educação, Eduardo Carrega Marçal Grilo.



1 comentário:

Unknown disse...

Tenemos muito que fazer...