11/04/15

Parabienes cunterránea Mónica Ferreira


 

62 Jogos do Planalto Mirandês Reunidos em Livro

 


La dibulgaçon desta ambora deixa-me cuntento.

You yá tenie conhecimiento (mesmo inda nun tenendo l lhibro)
Deixa-me cuntento porque ye mais ua obra, un lhibro, que s’ajunta a tantos outros na área de ls questumes i tradiçones de l nuosso pobo, mais, peçque ye un marco, talbeç anté l purmeiro lhibro nesta área de ls jogos tradecionales. Ua área tan rica, que l mais deilhes bénen de tiempos bien arreculados.
Quando assi ye, quando se presta un serbício desta grandura i balor, quando se regístran estes jogos an lhibro ye a miu ber salbaguardar la mimória de ls nuossos antepassados. Ye tamien perserbar, dibulgar, pormober, i cumbidar a la prática.
Nun hai nada que pague, l sfuorço, trabalho de recolha i dedicaçon para se fazer ua obra assi.
Inda bien que tenemos personas, jobes, giente que ten este modo de ber las cousas i palantre ye l caminho, que la Stória nada bai a tener para cuntar de ls que ténen miedo, de ls que ataláncan.
Malo serie se todo este patrimonho se morrisse, quedasse ancerrado nun baú ou puosto nua caixa ambaixo l xaragon.
Tenemos que dar balor a quien trabalha i s’antrega para bien de la mimória de l pobo que fui i ye l grande mercedor.
Parabienes cunterránea Mónica Ferreira
................................................................................... 

Tierra alantre, la mesma fala

https://tierraalantre.wordpress.com/2015/03/30/62-jogos-do-planalto-mirandes-reunidos-em-livro/#more-8513
62 Jogos do Planalto Mirandês Reunidos em Livro

A antropóloga portuguesa, Mónica Ferreira, reuniu em livro 62 jogos tradicionais do Planalto Mirandês. Durante três anos recolheu, observou e registou a prática dos jogos que se realizavam na região e os pormenores que os diferenciavam do resto do país. Adulta e de gravador na mão, jogou os jogos da sua infância e superou desafios que, muitas vezes, não estavam ao alcance das mulheres.
O resultado é este: “Jogos Tradicionais -Terras de Miranda”, um livro ilustrado, escrito em português e mirandês, onde os jogos do Planalto Mirandês, mesmo aqueles já caíram em desuso ou não são tão usuais, são retratados da forma “mais fiel possível”.

O fito, a relha, o ferro ou a malha, a sueca, o chincalhão, o sobe e desce ou a cabra cega, o esconde-esconde, o jogo do pião, a bilharda, o batoque e o espicha são assim, memorizados em papel, para que as gerações da internet, do computador e dos tablets não lhes percam o rasto.

Sem comentários: