06/04/15

Hai percípios que nun perdírun la balidade



Cumo ne l mundo de Santo Andrés, nien m’oubes nien me bés

Nun sei se esto se puode chamar un Dito Dezideiro, puis fui-me a ber l’eidiçon de Amadeu Ferreira (salida an Nobembre de 2014) “Ditos Dezideiros- Provérbios Mirandeses” i nun l ancuntrei, mas ua cousa ye cierta, you oubi muitas bezes miu pai dezir esto.

Talbeç esta spresson steia amanhada, ou talbeç el la dezisse quando querie apuntar algue mui fuorte. El, miu pai que nun sabie lher nien screbir dezie esto quando bie que algue staba mal, mas naide se chegaba alantre, quando bien que la berdade stába a ser subertida, naqueilhes momientos i oucasiones que las pessonas nun dában la cara, que se calhában, porque antandien que nun era nada cun eilhes. Cumo hoije se diç an pertués “não é nada cumigo não me meto, quero passar sem me molhar” puis ye nun ye nada cumigo nun me meto, quiero passar antre las pingas de la chúbia.

Esto ye mui guapo. Mas la mais de las bezes rebela la falta de carátele, l carátele que nun tenemos, porque assi, nun dezindo nada passa bien la mensaige zounesta, queda mesmo a jeito de la mentira andar na gandulice.

Bibén-se tiempos malos d’aceitar, para quien cumo you recebiu de sous pais ua eiducaçon de respeito puls mais bielhos, para quien fui eiducado para nunca chamar de nomes, nien çfamar, nien  botar mala nomeada.

Podemos dezir que ls tiempos son outros, mas hai balores que ténen la mesma duraçon i balidade que tenien dantes, de l tiempo de mius pais.

You puodo dezir cousas que muita giente nun gusta d’oubir, porque digo las cousas na cara, mas siempre l fiç cun respeito sien ouféncia personal.


 A eilhes, a mius pais debo estes percípios de respeito, i fui assi que eiduquei ls mius.

Sem comentários: