26/10/09

COUSAS DE S.PEDRO


S. Pedro ye l que guarda las chabes de l cielo?
I ye tamien quien faç la scuolha de las almas que entran ó nun entran ne l cielo.
Cada Santo ten sues funçones i a el calhou-le essa. Entre outras stá claro.
Mas ye dessa que bos quiero falar.
Pus anton alhá bai.
Cumo ye el que fai las pergunta quando se muorre algue pessona, i segundo las respuostas, el bai deziendo para adonde eilhes deben ir, ó pal cielo quien tebier esses merecimentos, ó pal purcatório, se las respuostas fúron no meio de la moda. Ó anton pal anfierno se las respuostas nun l´agradan.
Ua beç yá muitá murriron-se trés ties ne l miesmo die i a la miesma hora, i ancuntrórun-se pe l camino un cachico antes de chegar a l´antrada de l cielo, fázierun l restio de la biaige juntas i al chegar aguardórun un cibico que S. Pedro staba a almorçar.
Quando chegou perguntou a ua que staba mais cerca de la sue mesa?
Anton bós de quei bos morristes, you nin sei solo me lhembro de star cun home na cama, i de ber quando la caiata de l miu tiu me caiu anrriba de la cabeça, i quedei a drumir solo spertei ende a fura cun estas ties acumpanhar-me, nin sei onde you stou. Stás a las puortas de l cielo a falar cun S. Pedro que sou you?
Mira que bien anton yá puodo antrar?
Alto alhá?
Purmeiro tengo que te fazer uas quantas perguntas se l merecieres deixo-te antrar.
Anton perguntai l que quejierdes fiç todo dreito eilhie ambaixo.
I dixo S. Pedro ,
Anton tamien fazies-te todo dreito quando te deites-te cun outro home que nun era l tou. A mie parece-me que sie?
El anté me dixe que you era gustosa!
Anton gustosa?
Entra naqueilha puorta i mandou-la pal purcatório.
Anton S. Pedro birou-se pa la outra i dixo i tu tamien fuoste gustosa?
Esso you nun sei se fui, nunca me l dezírun, mas eilhes debien de gustar, que anté fázien fila a mie puorta,
Anton debies de ser, passa por aqueilha puorta, dixo l senhor S. Pedro.
Cumo solo yá faltaba ua i l S. Pedro nun staba cun priessa demorou mais un cachico a ir a falar cula que faltaba.
Quando fui dixo?
I anton tu tamien l puonies-te ls cuornos al tou home?
Quantas bezes?
À senhor S. Pedro, assi me oufandeis.
You ninguna beç, quien pensais bós que you sou?
Bá-bá-bá.
Sôs cumo las outras.
Bá di-me la berdade se nun quieres ir para adonde las outras?
Stou a dezier la berdade you nun l fiç ninguna beç?
Cumo queriedes que puonie-se ls cuornos al home se you nun l tenie,.
Nun bedes que sou solteira, i birge.
Nun me digas dixo l S.Pedro meio atarantado cul que habie dito antes.
Pus digo, digo?
Sou solteira i birge repetiu eilha.
Hai miu Dius que metie l pie na poça dixo.
I S. Pedro i fuisse deilhie sien dezier mais nada.
La mulhier sprou, sprou, sprou muito tiempo.
Anté que yá staba a quedar anfadada cula pouca suorte.
Nien eiquie me dan atençon dixo la tie quaije a churar.
Anton aparece de nuobo S. Pedro que saliu deilhie dua puorta assobiando.
Anton inda stás eiquie.
Para adonde habie de ir.
A mie naide me quiere?
Anton perguntou eilha a S. Pedro.
Anton bou culas outras?
Dixo lhougo S.Pedro. Non.
Anton bou pal cielo?
Non, dixo S Pedro?
Hai miu Dius que me mandais pal anfierno, i you puorteime tan bien.
Non nun bais, dixo S. Pedro.
Anton la mulhier yá zasprada dixo, anton para adonde bou.
Tu, tu?
Tu bais pal miu quarto.
Anda que you t´ansino l camino.
I alhá fui eilha atrás de S. Pedro.
I digo-bos you qu´inda alhá debe stár que you nun la bie salir…

José António Esteves

3 comentários:

"Scacição" disse...

Artur,esta stá angraçada.Cun antão ainda nun saliu d'alhá:)

Artur Esteves disse...

Miu ye solo l retrato, l testo ye de l miu pai!

Artur Esteves disse...

L retrato ye de las chabes de la capielha de la Trindade!
La lhona quedou prometida zde anton...