Quando l
filme franco-eitaliano « Vincere » (“Bencir” an
mirandés) saliu nas salas de cinema, bai a fazer agora 4 anhos, i fizo
parte até de la seleçon de l festibal de Cannes an 2009, soubo-se
que esse filme de l realizador eitaliano Marco Bellocchio era un bun
filme, l melhor até desse mesmo realizador. Mas you pessonalmente só
onte ye que tube l’ouportunidade de l ber, ne l canal cultural
franco-alman de telbison pública que eixiste an França (i tamien na
Almanha) chamado “Arte”.
Un filme
fuorte, antenso, que cunta la stória dramática de Ida Dalser, que
nunca cunseguiu fazer recunhecer an bida tanto l sou casamiento cumo l filho
que tubo dun político ambicioso i arrogante, Benito Mussolini, que
fizo depuis todo para apagar essa sue relaçon usando todos ls meios
i preferindo até casar cun outra mulhier. Ida, de uolhos claros (l
papel deilha nesse filme ye zampenhado pula guapa atriç eitaliana
Giovanna Mezzogiorno), facinada ne l prencípio pula ánsia de bencir
desse home faminto de poder, chegou até a financiar eilha própria
l’acençon daquel que se tornou depuis nun de ls ditadores mais
peligrosos que cunheciu l’Ouropa ou mesmo l Mundo. El, Benito
Mussolini, fizo anton cumo se nada tubisse habido antre eilhes dous,
abandonando-la i dando ordes até para que eilha fusse anclausurada
nun asilo psiquiátrico i separada para siempre de l filho que acabou
el tamien a dada altura por anlouquecer i morrer na eidade de 26
anhos sien nunca haber tornado a ber la mai... Ye ua alegorie, esse
fime, de la justícia achincalhada, de l ser houmano marterizado puls
totalitarismos, pul facismo!
Nun deixa
tamien esse filme de poner an causa la cumplicidade de l’Eigreija cul poder facista,
nesse paíç tradicionalmente muito católico que ye l’Eitália.
Zasperada,
totalmente eisolada de l mundo exterior i ampedida de ber quien eilha
legitimamente gustarie de ber, a ampeçar pul filho que eilha ama
cumo ua mai ama ternamiente un filho, ou mesmo de salir de l asilo
psiquiátrico gerido i admenistrado an grande parte por ua
cungragaçon de freiras, Ida amplora, mas sien nunca cunseguir, que
las freiras acéiten que eilha puoda mandar als sous çtinatários
todas las cartas que scribe para chamar l’atençon subre l caso
deilha, até l rei ou l papa, Bento XV, substituído depuis por Pio
XI. L filme até dá a antender que fui mais ou menos na altura de la
nominaçon deste papa, an 1922, (Ida Dasler tenie anton 42 anhos) que
la madre superior de l asilo, le dixo a Ida, mais antressada assi i
todo an probar ls bolhos i doces feitos pula oucasion pulas outras freiras
que de tentar antender l drama pessonal daqueilha que todos i todas
naquel spital para mulhieres i prison tamien al fin i al cabo nunca
quejírun cunsiderar cumo la purmeira sposa de Mussolini i sposa
legítima mas si solo cumo ua antiga amante i amante peligrosa para la orde moral :
― Que
tenie que se resignar, eilha pobre pecadora, i porque pecadores somos
todos i stamos todos neste mundo para sofrer!
Todos ?! La
stória de ls homes mostra na realidade todo l cuntrairo. Houbo
al lhargo de ls seclos, anfeliçmente, homes i mulhieres que fúrun
sacreficados cada beç que outros julgórun sien mais nien menos que
assi ye que debie de acuntecer. Para la felcidade egoísta mas
efémera tamien cumo todos sabemos duns poucos i l’anfelicidade i l
drama de muitos que até al fin assi i todo nunca se quejírun
resignar. Até hoije.
Pongo aqui la banda-anúncio de l filme cun legendas an francés i depuis an pertués (de l Brasil):
Sem comentários:
Enviar um comentário