19/05/08

Sinal de la Cruç



Diç ua bielha lhienda crestiana de l tiempo de la gobernaçon de l Amperador Custantino que, quando se trabou-se de rezones culs bárbelos a la borda de l riu Danúbio, l juntouro de bárbelos era tan taludo que acobilhaba la lhadeira adonde fazien la séstia. Custantino quando l mirou quedou tan açarapantado que nun mais acraditou nua bitória de ls sous deceplinados lhuitadores. La cisma solo fui bencida nua de las nuites quando spreitaba la sposiçon de Bárbelos, i mais se diç-se que l Amperador tubo ua bision: ne l cielo staba ua Cruç de Cristo zenhada a lhuç i piçcando, i culs dezires “cun este sinal bencirás”.
Cumo l Amperador quedou borrado de miedo, a qualquiera cousa s’agarraba i mandou lhougo fazer ua Cruç de palos i spetou-la a la delantreira de l sou eisército cumo se fusse un speque. De seguida botou falas als sous homes para tener fé naqueilha Cruç, se na tal acreditássen tenerien todos ls diuses de l sou lhado. I sien perder tiempo açomou-los. Para spanto de todos ls xefes guerreadores Romanos, quedórun-le cuas áfricas que an menos tiempo que se sfrega un uolho, assi ls Bárbelos lhebórun ua baliente trepa. Fugírun cul rabo antre las patas que nien perros malhados.
Apuis de tamanha Bitória la cousa na cidade quedou falada. Tan falada que tubo de dar lhibardade i portejer ls crestianos, chegando mesmo a fazer la lei de defénsia de l crestianismo. I yá que la bitória le sabie tan bien, porquei l Amperador nun iba a cunsagrar l sou nome na pila cumo fazien to ls crestianos?
Si l fizo-lo a rogo de sue mai Heilena.
Dende palantre muitas fúrun las Eigreijas i Capielhas custruídas ne l Reino cula gana de ende spargir l culto i la fé a Cristo. Hai quien diga que fui la purmeira aceitaçon i dibulgaçon de l crestianismo ne l Ampério Romano.
Custantin nunca mais squeciu esta ajuda, i agarrou-se d’unhas i dientes a esta cisma que mandou sue mai fazer ua jornada a Jarusalen para ende percurar i achar la berdadeira Cruç de Cristo, aqueilha adonde to l mundo sabie que l Rei Arodes fizo la maldade.
Heilena botou-se a camino i, mientres chegou, chamou to las pessonas que la podien ajudar i fui un tal Judas que cunfessou que ne l Monte de la Calabeira an pie de l semitério de la Cidade Santa habie trés cruzes anterradas. Cumo éran las trés armanas ende staba todo por çcubrir, qual deilhas serie la berdadeira? Fui anton que l mesmo Judas quijo fazer la spriéncia, agarrou un muorto i passou-lo subre todas eilhas i nua l cuorpo tornou a tener bida. Assi serie esta la proba de que era la berdadeira Cruç adonde Cristo fui curceficado. Este sinal fui lhebado cumo un ato de rucerreiçon, cumbersion i santeficaçon. L muorto rucecitou, Judas cumbertiu-se i Heilena quedou Santa. L muorto bibo passou a tener çpindurado de l cachaço ua Cruç de palo an beç de la streilha de Dabid, Judas fui eileito bispo i apuis San Judas de Jarusalen.
Santa Heilena pediu a todos ls que acredítan an Cristo para comemorar l die an que eilha achou la Cruç, die trés de l més de Maio.


Nota : Scribo este testo an houmenaige a la Capielha de Santa Cruç na mie Aldé (Zenízio), anté porque yá l habie feito a la Capielha de San Ceriaco, i se la de San Ceriaco para mi ye amportante la de Santa Cruç pa l pobo nun ye menos, eilha siempre fui i inda ye l centro de l’aldé adonde todo se passaba.



Capielha de Santa Cruç (Zenízio), an riba de l lhado dreito




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