24/04/08

Abril



Hai quien diga que la giraçon que naciu apuis de l 25 de Abril yá nun quier saber dessa data para nada. Nun ye bien assi, hai causos i causos.
Naci an 1976, l anho de la nuossa Custituiçon (solo nun tengo proua an esta coincidença, porque acho un cachico stranho tener proua nua cousa que nun dependiu de mi) i afiç-me zde cedo a oubir falar de política an casa. Ls mius pais cuntórun-me muitas "stórias" de l tiempo de la outra senhora, stórias que me parecien un pouco stranhas, nessa altura. Mais tarde, afiç-me a festejar esta data "an grande", prencipalmente ne ls anhos an que bibi an Ébora.
Ne l 25 de Abril hai quien diga eideias mui cuntraditórias (l que ye absolutamente normal i deseable). Hai quien diga que l 25 de Abril nun mos trouxe la lhibardade, que bibimos cumo datrás. Hai quien diga, ne l punto stremo, que tenemos to las rezones de l mundo para festear.
You, pula mie parte, acho que la bida ye hoije mui defrente, mas la democracie poderie i deberie ser muito melhor. Se nun houbisse lhibardade, cumo dízen alguns, you probabelmiente morarie hoije an Caxias, ua beç que yá partecipei an manifestaçones, an abaixo assinados, i screbi an blogues i jornales eideias contra las políticas de bários gobernos, yá çcuti cun deputados. Por muito menos que esso, starie preso hai muito tiempo.
Mas tamien nun puodo fazer de cuonta que stá todo bien. Tenemos un goberno cun tiques outoritários (las maiories abselutas siempre mos traírun desso), tenemos muitas pessonas a bibir abaixo de ls lhemites de la pobreza, las zeigualdes sociales son mui grandes, eisísten einormes çfréncias antre l lhitoral i l anterior, l trabalho ye cada beç mais precário, l Estado ambiste pouco an la cultura, ls sistemas de salude i de eiducaçon stan an agonie, ls políticos apróban leis anticustitucionales sin que séian penalizados por esso, etc. Poderie cuntinar a dar eisemplos, mas l post yá bai lhargo i nun quiero maçar muito ls lheitores (que pul menos ténen lhibardade para nun léren esto todo).
Al fin, a las giraçones que nacírun antes de l 25 de Abril cabe ansinar als que nacírun apuis que la Lhibardade custou a ganhar. Mas tambien ye perciso que todos téngamos la cuncéncia de que ye preciso saber, nun solo mantener, cumo melhorar la democracie. Ye essa la nuossa lhuita.




Sem comentários: