20/06/11

Monólogos de solidon





Era malo que nien la fome!
Si passei you cada ua cun las bacas i ls buis!
Lhougo de pequerrica, fui la Dourada. Apuis tebimos un bui quando inda éramos bien pequeinhos, you i tou tiu, que era tan malo, tan malo! Ua beç alhá pala Tapada botou-se a Balmiro. You staba un cachico loinge i bi-lo yá a bolar na riba de ls cuornos daquel berdugaço. Botei-me a correr, dei-l tanta guelhadada, até que deixou l nino, mais nuobo que you arrimado a trés anhos. You debie de tener uns siete; yá bés… Apuis, tiu Manuel que biu todo de loinge, dixo a abó: Á Ana, la tue rapaza nun querie quedar morgada!

El deixou-lo, mas nien sei cumo nun se zabou an mi; era assi que eilhes fazien… mas bá, inda tube suorte. Belmiro quedou mui acagatadico i dixo-l a mai: Á mai, you quando staba ne l chano, pensei que yá staba muorto! Cuitadico!

Apuis, yá you era moça, fui outro que era l porfeito diabo. Ua beç, se la cuorda le tebisse chegado, tenie-me arrebantado acontra la parede. Stabamos a meter palha i you passei stribada a la parece. Á caralcho, el parecie l puro beneno contra mi… Mira se la cuorda se cobra?!

Esse, até abó tenie que l prender cun un cesto delantre. Apuis Pedro de Bubineira arranjou-mos cumprador na Spanha, pali para ua aldé. Fui un risco mui grande! Se mos apanhássen era la nuossa perdiçon. Aquel tiempo era mui malo! Inda hai quien diga que debie de tornar L Antonho!

Un tiu de Cicuiro tubo que pagar, naquel tiempo, cien cuontos. Mira tu, secalha l bui balie porende trés ou quatro. Lhebában-lo para Spanha, apuis la Guarda saliu-le i eilhes soltórun-lo. La porra ye que el nun habie perdido l stremo i tornou para casa!

Eilhes seguírun-lo… S´al menos el se oubisse stremuntiado…

Tebírun que bender muita propiadade para pagar aqueilha multa tan bárbara. Quien quedou bien fui l guarda fiscal que ganhou buonas quemissones.

Porquei nun dezien que l lo habien roubado de la loija? Se era scuro i l guarda nun ls coinciu, nun poderie probar que éran ls amos que l lhebaban… Puis si, mas nien isso se l lhembrarie, cuitados!

Alhá fui abó i mais dous homes amigos. Un iba un cacho delantre. Se bisse algo, dezirie la seinha treminada. L outro benie atrás i fazie la sue seinha a abó que l trazie preso por un cacho de angrideira. Nós an casa, nien preguemos uolho.

Apuis nun dado sítio ancomeçou a runcar. Tu mira, que cagaço! Apuis abó dou-le cula guelhada nos çufinos i el calhou-se. Apuis que chegou a un termo que nun coincie, perdiu l stremo i nun fizo mais ningua libusia.

Ne l lhugar treminado alhá staba Pedro cun l cumprador.

Dezie abó: You quando bi las pesetas na mie mano inda me parecie mintira…

Era un bui tan pimponaço! Tanto de guapo cumo de malo!

Á mai, cuitado de l cumprador! Porquei nun l bendistes para chicha? Mirai se mata l amo, que nun staba a cuntar cun sue malinidade…

Deilhi a dies matou-l lhougo la burra. Ls buis son mui malos pa las burras, cuitadicas!

Puis si, tenes rezon! Mas tu nun bés, para carne nien metade balie i se la bida era tan mala!…Mas tenes rezon!...

Era un bício que abó tenie, esse de ls buis.

Bien se me lhembra a mi que inda coinci alguns i lhembra-se-me que nien squiera se podien anxotar quando scarbában, dixe-l you. Para mi, la pior fui la Mourisca. Bien bezes l desiei la muorte…

Si, si, cuitadica, tamien las passeste!...

Sem comentários: