24/07/10

Las stradas birtuales

"L gás de la candeia acabou-se, Jesé. Fazes-me l fabor de me acender un gamon que la lhuç de l lhume nun me stá a chegar para filar la lhana negra".

Esta cumbersa poderie-se haber passado ne l tiempo de mie abó. Muita beç oubie cuntar cuontas destas quando era nina, ou porque l gás se tenie acabado, ou porque se quejisse furrá-lo.
Ne l meio de la scuridon an que las nuossas aldés bibien, l pobo i l mundo an giral, un gamon chegaba para ber l manelo, la meia i todo l que fusse. Feliçmente stamos noutros tiempos i hoije nien que acéndamos todas las lhámpedas, nunca son sufecientes para ber l que queremos ber.
Tengo stado sien anternete. Adonde stou agora a passar férias questumo tené-la sien filos mas nun sei porque carga d´auga nun se me quier fazer la lhigaçon.
Nun tener anternete ne ls tiempos d´hoije ye tan malo cumo nun tenéren un gamon para acender, quando l gás se acababa. Quien stá aquestumado a ber to ls dies l mundo atrabeç daqueilha jinelica i de repente falta, queda an cumpleta scuridon.
Camino muita beç adreitos l cumputador i apuis biro cun las cantigas de la segada, que ye cumo quien diç, sien saber l que bai pul mundo i sien poder quemunicar cun el atrabeç de ls blogues i de todo un sien fin de caminos que podemos ousar atrabeç de l mundo birtual.
A las bezes lembra-se-me de l que me dezie mie abó Ana, l´ abó santa que tamien fui para mi ua anternete pul que me ansinou i me ajudou a medrar an to ls sentidos. Dezie-me eilha a modo de professie, l que outro haberie profetizado an tiempos, un home que se l prebenien las cousas feturas: quando l mundo stebir todo cruzado cun stradas, muita, muita strada, la fin de l mundo stá acerca.
Yá mie abó dezie aquilo porque l parecie que yá haberie muita strada, muito abion ne l cielo i outras cousas que a eilha l parecie yá fuora de quemun. Se mie abó bisse agora nun repente todas las cousas que las stradas birtuales mos puoden amostrar, morrie-se outra beç, de spanto.
Parece-me a mie que la fin de l mundo de la eignoránçie stá acerca cun todas estas stradas i, se era isso que al tiu se l prebeniu, anton si acertou an sue professie.
La fin de l mundo cun lhemites de frunteiras.

2 comentários:

Fir disse...

Buonas tardes Delaide,

gustei muito deste testo. A mi, se tengo que passar un die sien la anternete, parece-me que se bai acabar l mundo.

Foi rialmente ua grande ambençon, mas apesar de todo, nun cuncordo cul último parágrafo, quando dezis «Parece-me a mie que la fin de l mundo de la eignoráncia stá acerca cun todas estas stradas».

you sou un pouco mais cético, talbeç por "defeito de geraçon". Ye sien dúbeda ua grande reboluçon na dibulgaçon de l coincimiento, mas sperar que que acabe cun la eignoráncia, parece-me demais.
Un abraço,
Fir

Adelaide Monteiro disse...

Si será si, Furmino, un pouco fuorte. L acabar cun l´eignoráncie nun se fai cun un toque de magie porque para mais isso depende muito de cada un querer ou nó.
Se acumpararmos cun l que habie ne l tiempo an que mie abó me dezie isso, se se poderá falar desse modo, cun essa hipérbole tan grande...
Iba-me dando ua cousa. Treze dies sien anternete ye moléstia!...

Beisicos deiqui de l Praino, desta baranda sien canhiças.

Delaide