08/07/10

La Solideç de un Lhibro, Segundo Sobrinho Simões


L libro de Marie de Lurdes Rodrigues ye un relatório burocrático subre las sues tenebrosas medidas de política eiducatiba.

Ne l libro que acaba de lhançar, Maria de Lurdes Rodrigues cita Max Weber para justeficar la sue açon política, mobida, diç eilha, pula "ética de las cumbiçones". Atentien, generosas leitoras i leitores, al naco de prosa que l'ex-menistra scolhe para caratelizar quien ten bocaçon pa la política (ne l causo, eilha própia):

"... Solo quien stá cierto de nun zanimar quando ... l mundo se mostra demasiado stúpido ó demasiado ajeto pa l que ... ten a oufrecer ... ten bocaçon pa la política ..." (in La Scuola Pública Puode Fazer La Defrença, p. 18)

Freud ansinou-mos que nanhue palabra ó pensamiento acuntecen por acidente. Ua cousa son ls erros quemuns, outra, ls atos falhados. Ye falhado l ato que lheba Maria de Lurdes Rodrigues a citar, assi, Weber, para justeficar la sue açon política. I fizo todo l que fizo, cunfessou-mos ne l circo de l lançamiento, cun grande alegrie, qual pirómana que se baba de prazer ante las cinzas de la scuola pública que deixou.

Eis las antranhas dua cousa que nun ye pessona, que nun ten alma, i que nun aguanta mais que 18 páiginas para dezir, de modo obceno, l que pensa de ls que smagou cun sofrimiento.

L libro ye híbrido i friu, cumo l'outora. Ye un relatório fatual i burocrático subre las sues tenebrosas medidas de política eiducatiba. La scepçon a este registo stá na antroduçon, un arremedo ansaísta d'alguien que chegou a menistra sin nunca tener percebido l que ye ua scuola i para que sirbe un sistema d'ansino. Premitan-me dues notas fatuales a este perpósito i a mero títalo eilustratibo:

1. L'outora antroduç, cumo grande tema de debate subre políticas eiducatibas, l nible de coincimientos adqueridos na scuola. Anterroga-mos assi: "... Ls adultos que fazírun la quarta classe de l'anstruçon purmaira ne l tiempo de ls nuossos abós sabien mais de l que ls moços que hoije cuncluen l nono anho? ..." (obra citada, p. 11). La queston ye anteletualmente pouco hounesta. Porque cumpara quatro anhos de scuolaridade cun nuobe. Porque ye formulada por alguien que cuntrebuiu defenitibamente para que nun se puodan hoije acumparar resultados scuolares, cousa que, anque de las deficuldades, se podie fazer na época a que alude.

2. La ex-menistra diç que nun fizo ua reforma de l'eiducaçon, que tan solo cuncebiu i aplicou medidas. Se ye surprendente l cunceito ("reforma" fui palabra-chabe citada até a la eisauston na bigéncia de l Goberno que antegrou), antra an delírio surrialista quando scribe (p. 15): "... Nun se puode cunsidrar que l cunjunto de las medidas cunfigurien ua reforma de l'eiducaçon, porque de fato nun fui antroduzida ua mudança ne ls percípios de funcionamiento de l sistema eiducatibo, ó ua mudança na sue strutura i ourganizaçon ...". Nun mudou percípios de funcionamiento de l sistema eiducatibo, nin mudou la sue strutura i ourganizaçon? I ls stúpidos somos nós? Anxergai-bos i tenei decoro.

Segue-se l Diário de la República narrado als papalbos por 20 ouros i 19 céntimos. Registran-se apoios, listan-se colaboradoras i colaboradores i referen-se reuniones. Nanhue dúbeda, nanhun apercio pul cuntraditório que le fui oposto, mui menos qualquiera riqueza dialética. Un zerto, nua eimensa outo-strada de porpaganda.

Al longo de ls redadeiros cinco anhos, fundamentei nesta coluna d'oupenion l'ouposiçon la cada ua de las 24 medidas que l libro çtingue, pul que tan-solo recordo las mais amblemáticas de las que l'outora refere: l'aberraçon pedagógica i social, que nacionalizou ninos i legitimou la scrabizaçon de ls pais, batizada cumo "scuola a tiempo anteiro"; l logro de l'ansino porfissional (Maria de Lurdes fala de 28.000 alunos an 2005, para dezir que ls quadruplicou an 2009. Mas cunta mal.

Ne l'anho letibo de 2004-05 tenie 92.102 alunos ne l cunjunto de ls cursos que oufecian formaçon porfissional); la demagogie de porlungar para 12 anhos l'ansino oubrigatório (na Ouropa a 27 solo cinco países fúrun por ende) sub-reticiamente sustentada pula grosseira manipulaçon statística que le premite afirmar que ne l'ansino secundairo tenemos un porsor para cada 8,4 alunos (p. 90), pasmien quantos cunhecen la rialidade; l'ansisténcia ne l criminoso abandono de miles de ninos cun necidades eiducatibas speciales, por bie de la decantada aplicaçon de la Classeficaçon Anternacional de Funcionalidade; la aangenharie financeira i admenistratiba (depuis beremos adonde ne ls cunduzirá), que stá an transferir pa la porpiadade dua ampresa pribada, por anquanto detida pul Stado, to l património eideficado; i, "the last, but not the least", la fraude pedagógica eimensa que dá pul nome de Nuobas Ouportunidades, forma de diplomar l'eignoráncia na hora, gerando anjustiça i sembrando eilusones.

Na cerimónia de l lançamiento de l libro que acabo, sumariamente, d'analisar, Sobrinho Simões, un cientista de grande gabarito i un home de muitos méritos, referiu-lo cumo "l mais sólido" que liu até hoije. Quien dedicou la bida a cumbater l cáncaro cul rigor de la ciéncia nun podie, stou siguro, afirmar l que afirmou, se tubisse analisado la produçon técnica i legislatiba que sustenta la racionalidade de l libro que eilogiou. Mas la bida atual ye assi. Muitos sucumben, adatando-se l'esta sociadade doente. Cuntino feliçmente de salude. Por esso choro quando beio caer ls melhores.

Santana Castilho

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