14/06/10

DDT Tecnocrático

Ando yá hai uns tiempos para screbir subre las últimas medidas stúpidas de l Menistério de la Eiducaçon, mas l tiempo, pur mais que seia, nunca chega para referir todas las medidas stúpidas de ls políticos i l Ministério de la Eiducaçon hai muito tiempo que bate l record. Antretanto, li en l jornal Público un testo de Santana Castilho que sintetiza muitas de las cousas que you tamien penso. Ye esse testo que bos deixo ende, traduzido an mirandés.

L Gobierno resolbiu ancerrar 500 scuolas de l 1.º ciclo de l'ansino básico, por tenéren solo 20 alunos. Ne l'anho passado i pula mesma rezon, prometiu sterminar 4500, quaije 60 por ciento de las eisistentes anton. Anunciou inda la muorte de mais 400, siempre cul uolho ne l'albo: 20. Até nas ounibersidades, 20 dou l mote: cursos cun menos de 20 alunos ténen benido a ser liminarmente pulberizados. Porquei 20? Por que se finan 20 i susisten 21? Traten ls sotéricos de las rezones, que solo puoden ser cabalísticas. Beiamos, por ora, premissas i cunsequéncias de l que stá na mira de l Gobierno.

Pertual ten un porblema seriíssemo de zertificaçon de l'anterior i de perda alarmante de bitalidade demográfica. Este porblema nun se cumbate, ciertamente, fechando scuolas, maternidades i centros de salude. Tamien nun se soluciona mantendo-las abiertas, a qualquier précio, até al radadeiro resistente. Por esso, la racionalizaçon de la rede scolar, cumo pomposamente l Gobierno classefica las sues medidas arbitrárias, deberie ser corolairo de l planeamiento de l paíç, a lhongo prazo. Na auséncie de tal referencial stratégico, las anterbençones seguidas son meros spedientes para poupar trocos culas aldés. Antre muitos, dous eilemientos de ponderaçon son smagadores: tenemos 40.000 porsores sin amprego, cuja formaçon seneficou un ambestimiento de l'orde de ls 1200 milhones d'ouros; i tenemos ua anjustificable dependéncia alimentar de l sterior porque nun balorizamos l'agricultura. Qualquiera ourientaçon de feturo para Pertual passa pul ancremiento de ls nibles de formaçon de las pessonas i pula modernizaçon i balorizaçon de l'agricultura, para que deixemos d'amportar l que comemos. Solo estes dous fatores d'análeze, tratados por gobernantes houmanos i cultos, pó-los-iba a trabalhar ne l sentido de fazer oumentar las populaçones de l'anterior an beç de las gazear cun DDT tecnocrático.

An muitos locales, l fecho de la scuola fazerá zaparecer l derradeiro serbício público inda abierto. Oumentará l númaro de crianças de tenra eidade apartadas diariamente de la família, algues çlocadas pula segunda beç. Ambocando falta de cundiçones nas scuolas d'ourige i an nome dua eigualdade que ls promotores destas políticas nun permitirian que fusse aplicada als sous própios filhos ó nietos, cientos de ninos seran oubrigadas a salir de casa de madrugada i a percorrer to l cunceilho de carreira.

An 2003, un decreto-lei, l númaro 7, mandou qu'an cada cunceilho se eilaborasse ua carta scolar. L'oubjetibo era ampeçar l reordenamiento de la rede nacional de las scuolas, por recurso al coincimiento local. Adonde stan esses decumientos, que carecian d'aprobaçon de las assemblés municipales? Nun era l PS, agora ne l gobierno, adeto de la regionalizaçon? Ls cidadanos ténen l dreito a falar, mas nun l dreito la séren oubidos. Smagados pula rialidade de l'andar para trás i amedrontados pula bancarrota anunciada, stan a la mercé de l'eimediatismo de quien goberna. Nua democracie outéntica, ls cidadanos ténen ua cuncéncia fuorte de ls sous deberes i de ls sous dreitos i ls gobernantes respeitan-mos. Mas quando a la fragelidade dessa cuncéncia se junta l cumbencimiento messiánico de quien manda, la democracie reduç-se a simples retórica d'heimiciclo.

L'eignoráncia de l purmeiro-menistro classefica de criminosa la manutençon de las pequeinhas scuolas. Mas ye el l criminoso pedagógico, nun solo quando las fecha cegamente mas quando, de l mesmo passo, cria centros scolares que poderán albergar ua multidon de 3000 alunos, de ls 5 als 18 anhos. Nun cabe ne l ámbito desta crónica fazer ua citaçon bibliográfica de ls einúmaros studos subre las cunsequéncias de las anstituiçones d'ansino de tamanho desumano, cumo estas qu'ambaidecen Sócrates. Mas eisisten, son unánimes nas cunclusones i permiten preber l que se segue: oumiento sponencial de la bioléncia scolar; gradual perda de l sentido de pertença a la sue scuola por parte de ls alunos; diminuiçon eimediata de ls custos cun salairos de porsores i cunsequente oumiento, a prazo, de ls custos por aluno; oumiento pernicioso de la cumpetiçon antre docentes i, nua palabra, retrocesso ne l clima ourganizacional de la scuola pública.

L'ansanidade que domina la geston eiducacional ye dilubiana: la menistra de ls sorrisos acha abançado qu'un cábula passe de l 8.º pa l 10.º anho sin frequentar l 9.º, anquanto un studante sério nun ten tal dreito; ua arquiteta de la Parque Scolar fui para alhá de la sue chinela i bieno ansinar als andígenas cumo you, porsores hai mais de 40 anhos, l que ye ua scuola de feturo, ua "learning street", cumo le chama (PÚBLICO de 7.6.10), "... ua scuola çcentrada de la sala d'aula, an que ls alunos se spalhan por spácios anformales, culs sous cumputadores portáteles, cruzando-se culs porsores na biblioteca..."; i ua anspeçon moribunda i inútil treminou l'anquérito a las circunstáncias que rodeórun l suicídio de l porsor Luís cuncluindo "que nun hai fatos merecedores de censura jurídica deciplinar que justifiquen l'anstauraçon de procedimientos deciplinares", mas recomendando "ua repuosta legalmente adequada i célere a las participaçones apersentadas por todos ls eilemientos de la quemunidade eiducatiba", l que senefica recoincer que se ancumpriu la lei quando l malogrado Luís se queixou, an ban, de las sebícias de que se sentie bítima, mas que nun bal la pena respunsabelizar naide.

Algo sério terá qu'acuntecer neste paíç para mos librarmos de tanta lebiandade i ancumpeténcia.

Sem comentários: