29/03/10

FILOSOFIA

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FILOSOFIE

(Firmino fizo-me screbir este testo que cuido tamien tenerá antresse para amostrar que la nuossa lhéngua tamien sirbe para pensar, mesmo a un filosofo barato cumo tiu Almendra)
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Cousas sin sentido
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Parece-me que nun stamos mui loinje ne l modo de ber las cousas, mas assi i todo inda hai ua pequeinha defrença, cuido you. Ye que tu partes de un modo de ber las cousas a partir de ua sociadade i de ua cultura, que you nun reconheço cumo la melhor, inda que tenga que bibir neilha. La nuossa sociadade stá ourientada para l lucro, la hierarquizaçon, l que parece, la sociadade que quier ser houmana ne l sentido de que ye mais que todo. I para esso nun se amporta cun nada a nun ser cula defensia deilha própia, squecindo que solo eisiste porque ls homes la criórun para bibir melhor, para se defendéren melhor, para fazéren un mundo melhor. La sociadade de serbidora de l home, passou a senhora de l home i l peor ye que hai homes que la defénden a punto de fazer leis acontra ls própios homes. Ye cumo se seis pessonas fazíssen ua sociadade para podéren trabalhar ua tierra i colhéren patatas que chegássen melhor para todos seis, mas quatro ajuntórun-se i quando colhírun las patatas, las çtibuíssen por eilhes, deixando ls outros morrer a la fame. Ye esta cultura que you nun reconheço, mas que fui la que criou ls triatos, ls circos, las leis, ls reissenhores. Triato debe ser la bida adonde por l’eisemplo bamos trocando uns culs outros ls saberes de cada un.
La tue stória ye berdadeira, porque l porsor esse, inda eisiste, mas ye un porsor que quijo rumper cula sociadade, mas querie ser parte. Todos nós tenemos saberes que ls outros nun ténen i ye ponendo-los al serbício de ls outros, que melhor podemos cuntribuir para que ls berbos, adbertir, eiducar, clarecer, púodan tener sentido, l sentido que cuido que tu le dás, mas yá nun direi l mesmo de la outora, porque fruito de la cultura i de la sociadade de l capital i de l cunsumo, adonde se formou.
Un buono porsor nun ye l que diç que nun sabe ou que diç que sabe mais que ls outros, mas l que pon ls sous saberes nua aula para séren daprendidos, cuntestados i melhorados puls que, cun reta antencion, alhá púoden ir cun un sentido de lhiberdade i eigualdade.

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