23/03/10

HAI QUE FALAR MIRANDÉS

.
QUIEN DIÇ QUE AN MIRANDA NUN SE FALA MIRANDÉS?

Debie-se falar mais i para esso bastaba que cada mirandés respundisse a todo mundo na sue fala.

Staba sentado ne l muro de l’antigo Spital quando un tiu i ua tie que beníen pula rue alantre se achegórun a la framácia. La tie antrou i l tiu bino a sentar-se acerca de mi. Nesto ampeçórun a sacudir ua manta pa la rue i dixe you:

- Nunca pensei que fazíssen esto an Miranda.

- Cúidan que somos de l’aldé i que stamos aquestumados a las pulgas, mas eilhes inda son mais cochinos que nós. (Arrespundiu-me l tiu)
.
I assi cuntinou la cumbersa:

- Tamien me parece i se mos óuben falar inda son capazes de fazer caçoada.

- D’atrás si, agora yá queríen saber falar mirandés, mas agora somos nós que ls arremedamos, qu’eilhes dán-le pouco jeito.

- Bá, nun me bengades a amolar a mi.

- Nó, bos sodes de Sendin i teneis un modo defrente de dezir las palabras, mas ye mirandés eigual, you trabalhei cun Galan i lhougo bos conheci pul modo de falar, mas sodes l Porsor Almendra, nun sodes?

- I bós donde sodes?

- Sou de Malhadas…Yá uns anhos que nun bos bie. Diç que stais pal Porto. Tamien oubi dezir que andebístes malo, mas stais nubo, solo que pintestes l pelo de branco.

- Agora yá ando porqui i graças a Dius yá stou buono de salude.

- I inda bubeis ua pinguita de l buono?!

- Tamien inda nun me l proibírun.

- Inda falais bien la nuossa fala… Yá ben la mi, tengo que me ir.

- Sabeis que quedei cuntento de falar mirandés eiqui na cidade…

-Tamien you, todos habiemos de fazer assi…

Ganhei l die al ir a Miranda i daprendi mais un cachico. Sabeis mais, l mirandés nun ye la nuossa lhéngua, ye la nuossa fala. Fui assi mesmo que me dixo outro mirandés que alhi passou i que cun la priessa solo fizo este comentairo:

- Si, srº. Porsor Almendra, nunca diga la nuossa lhéngua, nin la lhéngua mirandesa, mas la nuossa fala, la fala mirandesa. La lhéngua ye para comer.

2 comentários:

Adelaide Monteiro disse...

Si senhor, ua stória bien guapa. Que amportante ye ancuntrarmos na cidade quien mos antenda i fale na nuossa fala, bá anton ou na nuossa lhéngua que mais dá!
Bien haias Almendra por este cachico.

Bs

A.

Daniel Sardinha disse...

Ua guapa speriéncia. Pa mi esso ye ampossible eiqui ne l Brasil hehehe... Mas serie ua buona, cuido you...

Bien porreiro!