Peçque todo se puode acobilhar cula pouca suorte. Mas la pouca suorte nun amoucha todo mesmo qu’esso se diga cientos de bezes, yá fui tiempo, mas hai quien teime an querer meter puls uolhos de ls outros que fui ua queston de suorte an haber nacido de l outro lhado, de l lhado de nun tener nada ó de l tener todo, de l lhado eirrado ó de l cierto, de l lhado probe ó de l rico, de l lhado zbalido ou portejido.
De l alto de las sues poltronas, pabonéian la sue proua que nien galharotes, anchados que nien botos, bestidos pulas boutiques i alfaiates que amanhórun sou nome agarrado a la stranja ne l steiro de las rues afamadas de las grandes cidades, ándan i stan por ende marmanjos nas telbisones anterbistando i an almuorços marcados cun tiempo i cula carteira atafunhada botando oupenion, a querer cumbencir que todo se resume a la pouca suorte.
Mas lérias son lérias, i como ban muitos pais splicar a sous filhos que toda la culpa ye de la maldita suorte, quando deiqui a poucos dies ls ninos i ninas de ls milhares de zampregados, andebidados i rejeitados nun tubíren las prendas, ls ninos i ninas filhas de las ties que cúntan to ls dies ls céntimos para que chéguen até a la fin de l més para le dar un muordo de pan i que nun l falte l caldo.
Nun tiempo que hai tantos i tantas que ban a tener strabaganças que soutrodie yá nun sáben nien las quieren para nada, sbanjamiento i stragando, hai tantos i tantos por esse mundo afuora que nien prendas ambéijan, al que quemer ye la sue prenda deseada, i nun l sáben mas nós si que la culpa nun ye de la pouca suorte.
La pouca suorte son ls homes i mulhieres que bibindo i aquemodando-se ne l sou bien star quantas bezes sacado de ls que nun ténen nada mos quieren cumbencir que todo assi ye ua cundiçon natural de la suorte.
Quien mirar al sou redror puode ber que por estes dies anda por ende tanta giente que nunca le faltou nada nun rebulhício pegado de eibentos para aparecer i quedar ne ls retratos de la familia xique, aporbeitando-se de ls ninos i ninas, de ls probes, zbalidos i abandonados, mas nun se zlhárgan de ls sous tronos acoquelhados de fartura.
Apregonar la fraternidade, la eigualdade, denidade i bien star de todos, querer ua sociadade sien atalancadeiros adonde todos téngan l bastante para bibir cun denidade i dar de quemer i bestir a la sue família, nun se fai cun prouas nien çcursos de barriga chena. Quando ye assi, soutrodie todo queda na mesma, las palabras de un bun Natal squéçen-se.
L bint’ i cinco de Dezembre, anté peçque ben mesmo a calhar arrimado a la fin de l anho, die de Natal, tiempo guapo, tiempo de paç, mas al amportante era que fusse todos ls dies, la repartiçon se fazisse siempre, que fusse la proua de l Natal, esse die chegasse nua purficaçon de todos. Assi l Natal tenerie l sou berdadeiro segneficado, serie çfrente, serie l Natal de ls ninos i ninas que nas sues casas, na sue scuola, na sue rue medrarien para un feturo mais houmano i mais berdadeiro que l d'agora.
Todo esso stá nas nuossas manos, ye un bien que ye possible chegar, l que ye perciso ye que nós l quérgamos. Nun hai maldita suorte an lhado nanhun, mas ye causo para dezir maldita la suorte de ls crecidos nun antendéren que todo podie ser mais melhor i mais eigual para milhones i milhones de ninos i ninas.
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