18/10/08

Antre ls dedos



Bários trabalhadores de la obra todo fáien para zanterrar un colega. L público lhougo antende que houbo un acidente i que se morriu un trabalhador. Negando las eibidéncias, ls colegas tóman-lhe l pulso. Nada. L cuorpo inda stá praticamente anterrado, solo bemos ls braços. Paulo, la figura percipal, assiste a todo, ancapaç de fazer algo. L die apuis ye çpedido, por se haber queixado de las cundiçones de trabalho. Recibe de andemnizaçon ua bacatela, tenta negociar ("you tengo dreitos"), mas nun cunsigue ("quales dreitos, qual caralho!?").
Afeito a sustentar la sue família, Paulo nun sabe cumo lidar cun la sue nuoba cundiçon. Ten deficuldade até an le cuntar a Lúcia que fui çpedido. Usa la andemnizaçon para pagar díbedas antigas i quando bai a pedir l Subsilho de Zamprego, çcubre que la antidade patronal nunca fizo ls çcuntos i por esso nun bai a recebir nada.
Paulo ancerra-se cada beç mais nel mesmo. La mulhier sinte-se frustrada por tener de sustentar la casa, eilha sola. L pai mal fala cun el, i cuando fala solo sabe craticá-lo por nun sustentar la família. Paulo sinte-se cada beç mais einútele. Perdiu l amprego i stá quaije a perder l casamiento.
Este puode ser un pequeinho resume de la segunda lharga metraige de la eiquipa Tiago Guedes, Frederico Serra (realizadores) i Rodrigo Guedes de Carvalho (argumentista). Ls retratos a negro i branco ajúdan a defenir un fondo de traigédia, las falas son credibles (antendo la necidade de pragas, mas a las bezes son demás), las cenas stan bien custruídas. Hai porblemas an la strutura, l ritmo ye debagaroso i repetitibo. Ye berdade que las personaiges ténen bidas mui rotineiras, mas ls cineastas poderien haber ancuntrado ua forma más anteressante de mos amostrar esso ("l cinema ye la bida sin las partes xatas", yá dezie Hitchcock). Las antrigas secundárias ténen potencial i podien haber sido más sploradas, até cumo forma de cuntrapesar la antriga prencipal.
L cinema amostra subretodo la relaçon antre l trabalho, la forma de star, l amor i la família. Nun sendo ua eideia nuoba, ye algo que ten andado arredado de ls debates políticos (nun se antende, por eisemplo, cumo puode la dreita dezir que defende la anstituiçon casamiento i al miesmo tiempo defender un sistema lhibaral de ampregos precários i sin dreitos). Ls spetadores nun teneran deficuldades an eidentificar-se cun algues personaiges i situaçones i de pensar subre las sues bidas i an cumo, aqueilho que mos parece garantido, se puode sbarrulhar a qualquier momento.
Acumparado cun
Coisa Ruim, Entre os Dedos queda muito abaixo. Inda assi, dun modo giral, ye un cinema que bal la pena ser bisto i çcutido.


2 comentários:

faustino.antao disse...

Amigo Firmino

Cumo you antiendo al que dizes! Quaije to ls dies, ancuntro, falo ou beio causos de bida assi.
Duole l'alma a muita giente cumo a ti, cun essas cousas.
Oubrigado por mos andicares l filme.
Un abraço

Fir disse...

Boa tarde, amigo Faustino.
Realmente, essas coisas comovem e preocupam.
Obrigado pelo comentário.
Eu tenho andado um bocado arredado dos comentários, mas não é por falta de vontade. Às vezes, é porque não tenho nada a dizer. Outras é, simplesmente, porque nem sempre conseguimos fazer tudo o que queremos.
Um abraço.