27/07/11

La Terceira Bie


Tengo un amigo que diç que Pertual bibe na terceira bie. Terceira bie, cumo ye esso? Ye simples, diç el: ne ls paises de l Norte de l Ouropa, ls ciudadanos pagan muitos ampostos i tenen serbiços públicos de qualidade i quaije gratuitos; ne ls Stados Ounidos, ls ciudadanos pagan poucos ampuostos i quaije nun ténen serbiços públicos; an Pertual, pagamos ampuostos cumo ne l Norte de la Ouropa i tenemos ls serbiços públicos de ls Stados Ounidos.


Claro que l miu amigo eisagera, mas lhembrei-me desto quando li na anternete, un quementairo de reaçon al purmeiro ampuosto de l gobierno de Passos Coelho. Dixe un senhor cujo nome nun recordo que, de cada beç que un gobierno oumenta ls ampuostos de l pobo, debe apersentar ua medida de reduçon de las despesas de l Stado. Cumo l resto de l testo mostraba que l comentador adora l' eideologie neoliberal, persumo que essa reduçon de la despesa serie feita an serbiços públicos cumo l' Eiducaçon, la Salude ó la Cultura, mas nunca an despesas cun banqueiros ó cu ls outros capitalistas que mandan ne l gobierno.


Bamos anton ber melhor l que piede este senhor. L oumento de ls ampuostos perjudica-nos a todos. La deminuiçon de ls serbiços públicos tamien mos perjudica a todos. Anton, ne l fondo, este respeitable ciudadano stá a dezir que se ls políticos l perjudicaren cun ua medida, deben arranjar outra que l perjudique inda mais. "Nun me perjudiquen solo ua beç, perjudiquen-me dues. Queremos un Stado que mos peça mais i que mos dé menos".

Até parece que yá stou a ber este andebido andignado nun restourante: "Quei? Bós oumentastes ls précios? Agora, para me cumpensáren, teneis que reduzir la dose".

Tengo outro amigo que diç que, se l gobierno mos tramar muito la bida, las pessonas ban a reboltar-se. Nun cuncordo muito cun el. Se l gobierno mos tramar muito, quedaremos cuntentos. Solo mos reboltaremos, se nun mos tramaren l suficiente.

Sem comentários: