23/10/10

Pertual i ls Pertueses


"Ye habito ansistir-se na nuossa anfenita capacidade d'adpataçon, seia aonde fur. Pregunto-me se nun se trata antes l cuntrairo. Se nun debíamos falar inté de l'ampossibelidade de deisarmos de ser quien somos, tal l denso que andrento se mos agarrou."
....
"Bibemos giralmente a mal cun nós miesmos, por mos acharmos siempre pr'acá de l que teríamos sido ou de l que poderímos bolber a ser...Hai nisto algun auto-ressentimiento, andependientemente de la nuossa straçon religiosa ou no-religiosa. Todos mos ambebemos de un Portugal que nun achamos."
....
"Aliás, balançamos antre la beleza de las cousas pequeinhas i ua persistente çponibelidade pa ls grande momientos. Un cierto «regresso al campo», de fin-de-sumana, bacanças ó reforma;..."
...
"Eiqui chegámos, finalmente. Mais cumo anterrogaçon de l que pula certa. Bamos andando, apesar de todo. I, muito a la pertuesa. «apuis se berá». L que tamien ye yá un grande saber de spriéncia feito."

L lhibro ten partes anteressantes.

Todo l mundo sabe que ye fácel quando se ten la bida ancarreirada mas para nuossos filhos nun bai ser fácil, por esso:

pertueses, mirandeses: tenemos que caminar i mirar pa delantre.

L feturo ye hoije!

Manuel Clemente, in Portugal e os Portugueses, Assírio & Alvim

[an pertués

É habitual insistir-se na nossa infinita capacidade de adaptação, seja aonde for. Pergunto-me se não se trata antes do contrário. Se não devíamos falar até da impossibilidade de deixarmos de ser quem somos, tal a densidade interior que acumulámos.
......
Vivemos geralmente mal connosco próprios, por nos acharmos sempre aquém do que teríamos sido ou do que poderíamos voltar a ser ...Há nisto algum auto-ressentimento, independentemente da nossa extracção religiosa ou não-religiosa. Todos nos embebemos de um Portugal que não achamos.
.......
Aliás, oscilamos entre a beleza das coisas pequenas e uma persistente disponibilidade para os grande momentos. Um certo «regresso ao campo», de fim-de-semana, férias ou reforma;...
......
Aqui chegámos, finalmente. Mais como interrogação do que como certeza. Vamos andando, apesar de tudo. E, muito à portuguesa. «depois se verá». O que também é já um grande saber de experiência feito.
.....]

Sem comentários: