11/09/08

Ls chombos deminuírun



L anho letibo passado l númaro de reprobaçones an Pertual deminuiu, praticamiente an todos ls nibles de ansino. Quando li la noticia, solo cunsegui que dira la risa. Esto ye cumo ua telenobela: ye prebisible i pouco credible, mas inda cunsigue cumbencir a muita giente.
Assi sin mais, serie ua buona notícia, nun soubíssemos nós que esta baixa ben dua abaixar de la eisigéncia. Bonda lhembrarmos-mos, por eisemplo, daqueilho que acunteciu ne ls eisames nacionales de Matemática an que ls alunos más sforçados bírun ls «baldas» tener la mesma nota.
Lhembra-se-me dua anterbista que Maria de Lurdes Rodrigues dou hai alguns anhos i an que diç tener quedado chocada cun las statísticas de ls resultados scolares que coinciu ne l sou gabinete. Por eiqui, se bei todo. Para eilha, l problema ye statístico. Se hai muitos chombos, passa-se to la giente. Se hai poucos diplomados, dan-se diplomas. Dar diplomas ye fácele. Resolber berdadeiramiente l problema de l ansucesso scolar ye defícel i nun se chega alhá a pensar an statísticas. Mas, se l própio Socras ten un diploma algo dubidoso, porquei haberie de defender la eisigéncia nas daprendizaiges de ls outros pertueses?
Se aqueilha giente quejisse melhorar ls resultados yá haberie deminuído la grandura de las turmas, dado a las scuolas melhores cundiçones de trabalho, criado macanismos para premiar ls alunos cun melhores resultados, rebisto ls porgramas i oumentado ls nibles de eisigéncia. Esto, para dar solo alguns eisemplos. La antençon ye outra: fazer de cuonta que ls resultados melhorórun, para ganhar eleiçones.
Para acabar, deixo-bos ua redaçon dun aluno de l nono anho, que recebi hai pouco por mail. Nun stá an mirandés, mas tamien nun stá an pertués. Nun sei mui bien que lhéngua ye aqueilha. Cun algun sfuorço, cunsigue-se antender.

Eu axo q os alunos n devem d xumbar qd n vam á escola. Pq o aluno tb tem direitos e se n vai á escola latrá os seus motivos pq isto tb é perciso ver q á razões qd um aluno não vai á escola.
primeiros a peçoa n se sente motivada pq axa q a escola e a iducação estam uma beca sobre alurizadas. Valáver, o q é q intereça a um bacano se o quelima de trásosmontes é munto montanhoso? ou se a ecuação é exdruxula ou alcalina? ou cuantas estrofes tem um cuadrado? ou se um angulo é paleolitico ou espongiforme? Hã?
E ópois os setores ainda xutam preguntas parvas tipo cuantos cantos tem 'os lesiades', q é um livro xato e q n foi escrevido c/ palavras normais mas q no aspequeto é como outro qq e só pode ter 4 cantos comós outros, daaaah.

Ás veses o pipol ainda tenta tar cos abanos em on, mas os bitaites dos profes até dam gomitos e a malta re-sentesse, outro dia um arrotou q os jovens n tem abitos de leitura e q a malta n sabemos ler nem escrever e a sorte do gimbras foi q ele h-xoce bué da rapido e só o 'garra de lin-chao' é q conceguiu assertar lhe com um sapato. Atão agora aviamos de ler tudo qt é livro desde o Camóes até á idade média e por aí fora, qués ver???

O pipol tem é q aprender cenas q intressam como na minha escola q á um curço de otelaria e a malta aprendemos a faser lã pereias e ovos mois e piças de xicolate q são assim tipo as pecialidades da rejião e ópois pudemos ganhar um gravetame do camandro. Ah poizé. tarei a inzajerar?


Que bos parece? Achais que este rapaç passou de anho? Stou capaç de apostar que si.



Sem comentários: