16/12/10

Chomsky i las 10 Stratéigias de Manipulaçon Mediática


Cunsante ua mensaige de correio eiletrónico que anda por ende i que possiblemente muitos de bós yá recebírun, l lhenguista amaricano Noam Chomsky fizo ua lista de dieç formas ousadas puls meios de quemunicaçon para manipular l público.
Mas tamien hai quien diga que nun foi Chomsky quien screbiu esta lhista. Seia cumo fur, bal la pena lé-la. Ende quédan, anton, dieç stratéigias de manipulaçon de las massas.

1. La Stratéigia de la çtraçon. L'eilemiento purmeiro de l cuntrole social ye la stratéigia de la çtraçon que cunsiste an zbiar l'atençon de l público de ls porblemas amportantes i de las mudanças decedidas pulas eilites políticas i eiquenómicas, mediante la técnica de l delúbio ó einundaçones de cuntinas çtracçones i d'anformaçones anseneficantes. La stratéigia de la çtraçon ye tamien andespensable para ampedir l público de s'antressar puls coincimientos eissenciales, na ária de la ciéncia, de l'eiquenomie, de la psicologie, de la neurobiologie i de la cibernética. "Mantener l'atençon de l público çtraída, loinge de ls berdadeiros porblemas sociales, cautibada por temas sin amportáncia rial. Mantener l público acupado, acupado, acupado, sin nanhun tiempo para pensar; tornar a la quinta cumo ls outros animales (citaçon de l testo 'Armas silenciosas para guerras tranquilas')".

2. Criar porblemas, depuis oufrecer seluçones. Este método tamien ye chamado "porblema-reaçon-seluçon". Cria-se un porblema, ua "situaçon" perbista para traier ua cierta reaçon ne l público, a fin de que este seia l mandante de las medidas que se deseia fazer aceitar. Por eisemplo: deixar que se zambuolba ó se antensefique la bioléncia ourbana, ó ourganizar atentados sangrentos, para que l público pida leis de sigurança i políticas an perjuízo de la lhibardade. Ó tamien: criar ua crise eiquenómica para fazer aceitar cumo un mal neçairo l bolber atrás ne ls dreitos sociales i l zmantelamiento de ls serbícios públicos.

3. La stratéigia de ir als poucos. Para fazer cun que se aceite ua medida einaceitable, bonda aplicá-la als poucos, a cuonta-pingas, por anhos cunsecutibos. Ye dessa maneira que cundiçones socioeicquenómicas radicalmente nuobas (neoliberalismo) fúrun ampuostas ne ls anhos de 1980 i 1990: stado mínimo, pribatizaçones, percaridade, flexibelidade, zamprego an massa, ourdenados que yá nun nun dan para ua bida decente, tanta mudança que haberien porbocado ua reboluçon se tubíssen sido aplicadas dua solo beç.

4. La stratéigia de l deferido . Outra maneira de se fazer aceitar ua decison ampopular ye apersentá-a cumo sendo "delorosa i neçaira", cunseguindo l'aceitaçon pública, ne l momento, para ua aplicaçon fetura. Ye mais fácele aceitar un sacrafício feturo do que un sacrafício eimediato. Purmeiro, porque l sfuorço nun ye ampregado eimediatamente. Apuis, porque l público, la massa, ten siempre la tendéncia a sperar angenuamente que "todo baia a melhorar manhana" i que l sacrafício eisigido poderá ser eibitado. Esto dá mais tiempo al público para se aquestumar a l'eideia de mudança i a aceitá-la cun resignaçon quando chegue l momento.

5. Deregir-se al público cumo ninos de pouca eidade. L mais de la publicidade deregida al grande público outeliza çcurso, argumientos, figuras i modo de dezir mui anfantiles, muita beç mui acerca de la debelidade, cumo se l spetador fusse un nino de tienra eidade ó un defeciente mental. Quanto mais se antente buscar anganhar al spetador, mais se tende a adotar un modo anfantelizante. Porquei? "Se bos deregis a ua pessona cumo se eilha tubisse l'eidade de 12 anhos ó menos, anton, an rezon de la sugestionablidade, eilha tenderá, cun cierta porbablidade, a ua repuosta ó reaçon tamien çprobida dun sentido crítico cumo la dua pessona de 12 anhos ó menos d'eidade (ber 'Armas silenciosas para guerras tranquilas')".

6. Outelizar mais l aspeto eimocional que la reflexon. Fazer uso de l'aspeto emocional ye ua técnica clássica para fazer un cúrtio circuito na análeze racional, i por fin al sentido critico de ls andebíduos. Inda porriba, l'outelizaçon de l registro eimocional permite abrir la puorta de l ancunciente para alhá poner ó anxertar eideias, deseios, miedos, cumpulsones, ó anduzir cumportamientos...

7. Mantener l público na eignoráncia i na mediocridade. Fazer cun que l público seia ancapaç de antender las tecnologies i ls métodos outelizados para sou cuntrole i sue scrabidon. "La culidade de l'eiducaçon dada a las classes sociales anferiores debe ser la mais pobre i medíocre possible, de modo que la çtáncia de l'eignoráncia que bai de las classes anferiores a las classes sociales superiores seia i mantenga ampossibles pa l alcance de las classes anferiores (ber 'Armas silenciosas para guerras tranquilas')".

8. Stimular l público a nun craticar la mediocridade. Lhebar l público a achar que ye moda l ser stúpido, bulgar i anculto...

9. Reforçar la rebuolta pula autoculpabilidade. Fazer la pessona acraditar que ye solamente el l culpado pula sue própia zgrácia, por bias de la sue pouca anteligéncia, de sues capacidades, ó de sous sfuorços. Assi, an beç de ir contra l sistema eiquenómico, la pessona tira-se l balor a eilha mesma i culpa-se, l que trai un stado depressibo an que un de ls eifeitos ye einibir-se na sue açon. I, sin açon, nun hai reboluçon!

10. Coincer melhor las pessonas do que eilhas mesmas se conhécen. Ne ls redadeiros 50 anhos, ls abanços rápidos de la ciéncia ténen traído ua defréncia cada beç mais grande antre ls coincimientos de l público i ls que son ousados pulas eilites dominantes. Grácias a la biologie, a la neurobiologie i a la psicologie aplicada, l "sistema" ten çfruitado dun coincimiento abançado de l ser houmano, tanto de forma física cumo psicologicamente. L sistema ten cunseguido coincer melhor l'andebíduo quemun do l que el mesmo se conhece. Esto quier dezir que, ne l mais de ls causos, l sistema eiserce un cuntrole maior i un grande poder subre ls andibíduos do que estes subre eilhes mesmos.

5 comentários:

Ana disse...
Este comentário foi removido pelo autor.
Ana disse...

Buonas tardes,

Todas estas eideias son antressantes i amportantes. Até m'ajudórun a dar ua respuosta a un comentairo que Leonardo deixou a perpósito de l miu redadeiro testo aqui neste site.

Buona cuntinaçon ! (Anque cun niebe cumo ye l caso an França)

Fir disse...

Oubrigado, Ana.

Por eiqui, nun hai niebe, mas hai bastante frio.

Unknown disse...

Parabienes por la traduçon.
Yá coincie esse mail, nun adebinais quien sigue essa religion?
Fiestas felizes i que l Nuobo Anho te traia salude, l restro faç por el. :)
Abraço
Almendra

Fir disse...

Oubrigado, Almendra.

Abraço,
F.