20/02/15

Seinhas doutro tiempo



Esta fraga (laje) stá ne l Barrocal (chamadeiro de l termo de Zenízio).
- Mas porquei este retratico?
- Ne l berano de 2013 nua tardica, quando l sol yá runçaba nas carbalheiras de la sierra de Nuossa Senhora de l Monte, quando la calor s'habie rendido you l la mie tie (fiel cumpanheira nas caminadas) botei-me alhá, anté porque tenie l'anquemienda de traier un alacran, pouca suorte la mie, nun bi nanhun, dezírun-me mais tarde que ls alacranes habien lhebado outro camino, s'habien mudado, nun sei l que sei ye que nun bi nanhun. L Barrocal era bien dado a eilhes, anté me cuntórun que alhá para baixo inda se bien.
-Puosto que nun ls bi nien retratei, para nun fazer esta pesquiza an balde, saquei l retratico a la fraga, que se calha l merece mais.
-Porque quedai a saber bós, que la maiorie de la mie mocidade la conhece, puode ye nun la reconhecer, porque la risca que tenie por eilha abaixo, a esse tiempo nun se cunfundie cun nanhua.
Esta fraga serbie de scorregadeiro quando porqui andabamos de buieiros, nós anriba dua piedra ou manada de rama de touça, era a la beç faziemos decidas por eilha abaixo, sien miedo nien atalancadeiros
Podien era l culo de las calças nun tornar para casa cumo benírun mas la sangre que mos ferbie nas benas na decada de 50, 60 bencie la grima.
-Outros tiempos, mas son essas seinhas que ancuontro quando ando pul termo ou n'aldé, estas seinhas ténen la birtude de chamar al deriba las alhembráncias que guardo.
-Un tiempo sano, puro, lhimpo que nun m'abisou pal las agrupas que hoije sinto.
-Para nun me deixar perder agarro-me a todo aqueilho que me quedou para me mantener giente.

Sem comentários: