L més de las sementeiras stá a dar las últimas. Era assi coincido l més d’Outubre nas tierras de Miranda, tiempo mui amportante porque culas sementeiras ampeçaba un cicle que solo fechaba quando de nuobo antraba l grano na tulha. Donde saliu agora pa l sembrador.
Mas tamien este més era amportante noutra atebidade de la lhaboura, porque este més se habie acabado culas bindimas que ne l més atrás habien ampeçado.
Se l pan tenie amportança ne l die a die de las pessonas l bino tamien, quaije todo mundo fazie por tener algun.
Cun pan i bino s’anda camino, i ye camino que l stramuntano siempre tubo de fazer, sien zlhigar-se dua lhabuta ampeça outra, nua ruodra biba sien çcanso, nua teima para que nun le faltasse l pan i bino an sue mesa i para to la sue família.
Las bindimas tamien son l fecho dua atebidade que era muito acarinada i que ls lhabradores dában muita fé, sien çprézio pulas outras.
Zde la poda de las cepas, fazer ls anxertos, lhabrar, stercar, scabar, sulfatar i agora las bindimas lhieba muito tiempo i muita dedicaçon.
Nun ye por acauso que pa las bindimas se fazie toda ua purparaçon antes d’ampeçar, purparaba-se todo cumo se fusse ua boda.
Purparában-se las ceticas, cestas, cestos i cestones, l banho (masseiron ou arca) ponendo-los de molho n’auga i cun auga para antourilhar i assi nun perdéren ls bagos i l mosto. Lhabában-se i zanfestában-se las cubas. Ls lhagares abrien las portaladas para recebir ls carros culs banhos i l angaço apuis de pisadas las ubas pa la redadeira spermidela. Abrien-se poços redondos para recebir i atafanhar l angaço que apuis ne ls dies d’Eimbierno cun balientes lhumes i alquitaras se fazie l’augardiente.
Las bindimas, assi cumo las trilhas, las matáncias de l cochinos, éran berdadeiras jornadas de cumbíbio, marcas dun tiempo an que todo se fazie cun muito sfuorço i l’ounion de las pessonas. La quemunidade de parientes, amigos i bezinos un die para un, outro die pa l outro an torna-jeira, assi s’antregában las famílias anteiras custituindo camaradas, las ties cortando las ubas i ls tius carregando ls cestones pa ls banhos anriba de carros de juntas ou béstias.
Las ubas, essas berdadeiras reinas cuntínan a ser cortadas a mano i acarinadas puls bubedores de l bino.
Ua de las quetumes an mie casa quando era garoto, era apanhar i apartar alguas ubas de las mais guapas i guardá-las para çpuis de l tiempo deilhas. Nun éran zmagadas para bino, quando na sementeira quemimos la merenda ne l campo, essas oubicas sabien que nien miel, aqueilhas que çpinduradas na dega rejistien al Eimbierno andrento, éran quemidas cumo lhambisquices de bida fidalga an dies de fiesta.
Mas tamien este més era amportante noutra atebidade de la lhaboura, porque este més se habie acabado culas bindimas que ne l més atrás habien ampeçado.
Se l pan tenie amportança ne l die a die de las pessonas l bino tamien, quaije todo mundo fazie por tener algun.
Cun pan i bino s’anda camino, i ye camino que l stramuntano siempre tubo de fazer, sien zlhigar-se dua lhabuta ampeça outra, nua ruodra biba sien çcanso, nua teima para que nun le faltasse l pan i bino an sue mesa i para to la sue família.
Las bindimas tamien son l fecho dua atebidade que era muito acarinada i que ls lhabradores dában muita fé, sien çprézio pulas outras.
Zde la poda de las cepas, fazer ls anxertos, lhabrar, stercar, scabar, sulfatar i agora las bindimas lhieba muito tiempo i muita dedicaçon.
Nun ye por acauso que pa las bindimas se fazie toda ua purparaçon antes d’ampeçar, purparaba-se todo cumo se fusse ua boda.
Purparában-se las ceticas, cestas, cestos i cestones, l banho (masseiron ou arca) ponendo-los de molho n’auga i cun auga para antourilhar i assi nun perdéren ls bagos i l mosto. Lhabában-se i zanfestában-se las cubas. Ls lhagares abrien las portaladas para recebir ls carros culs banhos i l angaço apuis de pisadas las ubas pa la redadeira spermidela. Abrien-se poços redondos para recebir i atafanhar l angaço que apuis ne ls dies d’Eimbierno cun balientes lhumes i alquitaras se fazie l’augardiente.
Las bindimas, assi cumo las trilhas, las matáncias de l cochinos, éran berdadeiras jornadas de cumbíbio, marcas dun tiempo an que todo se fazie cun muito sfuorço i l’ounion de las pessonas. La quemunidade de parientes, amigos i bezinos un die para un, outro die pa l outro an torna-jeira, assi s’antregában las famílias anteiras custituindo camaradas, las ties cortando las ubas i ls tius carregando ls cestones pa ls banhos anriba de carros de juntas ou béstias.
Las ubas, essas berdadeiras reinas cuntínan a ser cortadas a mano i acarinadas puls bubedores de l bino.
Ua de las quetumes an mie casa quando era garoto, era apanhar i apartar alguas ubas de las mais guapas i guardá-las para çpuis de l tiempo deilhas. Nun éran zmagadas para bino, quando na sementeira quemimos la merenda ne l campo, essas oubicas sabien que nien miel, aqueilhas que çpinduradas na dega rejistien al Eimbierno andrento, éran quemidas cumo lhambisquices de bida fidalga an dies de fiesta.
Die de bindima
1 comentário:
mui bien scrito, com todos ls pormenores mas lá ftografia stá desenquadrada no tiempo.
gostei de ler
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